Mina mål

En av de viktigaste bitarna när man börjar arbeta med denna typ av arbete är nog precis som alla säger, att man måste ha mål att arbeta mot! Lönen kommer inte av sig själv, jag kan jobba 40 timmar i veckan utan att det ger någon utdelning alls. Men, om jag jobbar så mycket utan att få in någon riktig lön, då gör jag något fel! Kanske är felet så enkelt som att jag egentligen inte vet vad jag arbetar för, vad jag strävar emot, och därför inte gör det helhjärtat. Man kan inte bli egenföretagare utan att ha ett mål uppsatt med sin verksamhet, helt nkelt. Om man har målet framför sig och arbetar för att nå det, då tror jag att man blir framgångsrik!

Nu ikväll har jag suttit och spånat på vad mina mål är med allt det här. Vad vill jag tjäna genom att jobba med Herbalife? Vilka mål har jag? Varför gör jag det här? Här kommer mina mål. Dom må tyckas små för vissa av er, men bara det att kunna köpa leksaker till min dotter utan att sen gå på knä resten av månaden vore underbart! Och då menar jag "riktiga" leksaker, inte sån skit som jag får köpa till henne nu. 


MÅL ATT STRÄVA MOT

Inkomstmål:

  • 5000:- /månad ( = 50-75% på Nipängen)

  • 10.000:- /månad ( = 25-50% på Nipängen)

  • 15.000:- /månad ( = 0% → på Nipängen)

  • 20.000:- /månad ( = FRI!! for real)

Materiella mål:

             PRIO 1

  • BIL!

  • Ny telefon (iPhone)

  • Leksaker


    PRIO 2

  • Badrumsskåp

  • Skänk till vardagsrum

  • Tv-bänk + vardagsrumsbord

  • Sängbord

  • Inredning

”Må bra”-mål

  • Bo i Florö, fri att pendla utan ekonomisk ångest

  • Kunna ha lägenhet på byn, betala för mig i Norge och fortfarande ha pengar över

  • Större sparande för mig och Celia

  • Semesterresa minst 1gång/år, weekendresor ofta


    Jag har inte satt någon tidsram på mina mål, för huvudsaken är ju inte NÄR man når målen utan ATT man når dom. Mitt första inkomstmål kommer jag nog att kunna nå redan nu i januari, och det är vad jag satsar på!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jättebra de där :)

Men du ska göra målen ännu tydligare, men de kanske du gör på de papper du sätter upp hemma. :)



Sätt även upp vilka mål du vill ha inom herbalife, tex förut har du satt upp att du ville bli supervisor, och komma iväg på extravaganzan..



Vad du vill med din verksamhet helt enkelt.



Kram och lycka till. Du kommer klara detta galant!

2011-01-02 @ 22:04:08
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0