Ett experiment jag aldrig tänker göra om!

Som många av er vet har jag under en längre tid nu ätit enligt Sund Frukost-konceptet, och jag har varit otroligt pigg & alert hela dagen tack vare det! Skeptiker och realist som jag är, så tänkte jag (trots min otroligt starka tro på produkterna) att det här var för bra för att vara sant. Att jag var så pigg kunde ju även förklaras med att vi går mot ljusare tider osv osv. Så jag tog och gjorde ett experiment. Jag slutade att använda ALLA produkterna. Bara så där, hux flux. Och det var mitt största misstag på väldigt länge!

Jag fick känna på hur det var att vara sjukt trött igen. Ärligt talat så förstår jag inte hur jag orkat med allt med Celia, jobb och vardag innan. Ännu mindre hur jag orkade både plugga och jobba i början på sommaren!

Redan första dagen på experimentet så kände jag bara "nej! jag orkar inte det här!" men fortsatte ändå. Dag två var nästan helt outhärdlig, och på den 3e dagen fick jag någon typ av magsjuka (och ja, jag tror att den kom smygandes pga att jag slutade med produkterna eftersom mitt immunförsvar antagligen for rakt ner i botten väldigt fort!). Och mer än 3 dagar klarade jag inte av. Idag är det dag 4, och jag har nu börjat med produkterna igen. Men, för att ni ska få se hur mycket sämre jag och min kropp mådde under dessa dagar så listar jag här upp de saker jag upplevde under de 2 första dagarna:

* Sämre hy DAG 1!!! (utbrott av finnar både i ansikt och på dekolletage, antagligen på grund av allt socker och all fet mat jag satte i mig på väldigt kort tid)
* Energin åkte rakt ner i botten. Ingen ork till någonting
* "Trött" i huvudet
* Behövde sova varje eftermiddag för att orka med kvällen
* Fett hår igen (dag 2)
* Blodtrycksfall (har inte haft ett enda blodtrycksfall på nästan 1 månad!)
* Supertorr hud  (pga 0 vattenintag)
* "läderhud" på fingrarna  (pga 0 vattenintag)
* Konstant sötsug
* Småäter hela tiden
* Känner mig aldrig mätt
* Hungrig igen knappt en timme efter frukost
* Vattenintaget försvann helt, eftersom jag föll tillbaka i gamla ovanor med saft & juice på en gång
* Magen funkar sämre (under tiden med Sund Frukost fungerade den utmärkt, för första gången någonsin!!)

Idag har jag alltså börjat med produkterna igen, eftersom jag inte orkar må så dåligt som jag gjort innan. Som sagt; jag förstår verkligen inte hur jag kunnat levt så där innan! Med den konstanta tröttheten och orkeslösheten. Hur fick jag något gjort?!

De positiva förändringar jag märkt av redan idag är:

* Pigg redan från morgonen (och är så fortfarande!)
* Känner inget behov av att vila nu på eftermiddan
* Inget småätande på hela dagen
* Inte minsta lilla sötsug
* Mycket gladare än vad jag varit under dagarna utan produkterna
* Inget blodtrycksfall, trots att jag varit liggande på golvet ena sekunden och hoppande & dansande till musik den nästa
* Vatten slinker ner hela tiden!


Det är otroligt egentligen, vad en bra frukost kan inverka på hela dagen och välbefinnandet överhuvudtaget!

Om någon av er därute känner igen sig i det här, så var inte rädd för att fråga mig om hur jag gör detta! Det är lättare än vad ni tror (och säkerligen billigare också :P) att få må så här bra och att få i sig en näringsrik frukost som ger er en kanonstart på dagen! Lätt, gott & effektivt helt enkelt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0