Snart är det på allvar!
Förövrigt har jag idag insett hur lätt det faktiskt är att göra folk intresserade av det vi sysslar med, och det känns jättebra! Man får sig en liten kick i baken och motivation att anstränga sig ändå lite mer när man ser och hör människor som faktiskt är intresserade av det man gör.
Nu har jag dessutom planerat in en dag för min Grand Opening. Anslag om detta kommer att dyka upp på anslagstavlor, personalrum, postlådor och brevinkast inom kort. Allt kontorsmaterial, inkl. skrivare, extra patroner, lamineringsmaskin och plastfickor till denna är beställd och anländer på måndag. Perfekt! Nu är det bara nya visitkort jag ska fixa, sen är allt klart! Ja, det förstås.. det viktigaste saknas ju ännu, nämligen mitt produktlager. Det ska beställas den 4 januari och borde därmed anlända i tid för min Grand Opening. Även hyllan/vitrinskåpet som jag beställt från IKEA kommer att anlända nu till veckan, närmare bestämt den 5 januari om allt går som det ska. Så jaa. Allt faller på plats, och nu kör vi hårt!
Tiden går fort, och snart börjar det på riktigt!
Jag har mycket planer som ska tas tag i direkt efter nyår, och ja.. det känns riktigt bra! Ser fram emot Kick-off'en i Sundsvall den 15-16 januari, för den kommer nog att ge oss alla väldigt mycket värdefull information och inspiration.
Jag har planer inför hur allt ska skötas framöver, och jag sitter och läser på för fulla muggar hur det funkar med momsredovisning osv. framöver här. För tänka sig, jag är snart egenföretagare! Lilla Linda håller på att bli vuxen, och det ser jag fram emot. Herbalife öppnar så många dörrar för mig så ni anar inte :)
Det enda jag har kvar nu, egentligen, är pappersarbete och planering. Preliminärt datum för min Grand Opening är torsdagen den 13e januari, mer info om detta kommer framöver. Men ni ska veta att ni alla är hjärtligt välkomna!
Rivstart 2011!
ATT GÖRA INFÖR RIVSTART 2011
· Lägga SV-order
· 90 dagars plan
· Kundbrev gamla kunder
· Brev varma marknaden prod. (+biz) nära & kära + "avlägsna"
· Planera Grand Opening januari
· Ansöka F-skattesedel
· Köpa biljett till Kick-off Sundsvall 15-16 januari
· Boka hotell Sundsvall 15-16 januari
· Läsa på om Viktumaning
· Flygblad prod.
· Rivlappar prod.
· Läsa igenom ”grodan”
· Gå igenom distributörsträningarna
KAN VÄNTA EN STUND
· Rivlappar biz.
· Flyblad biz.
ATT KÖPA
· Skrivare
· Skänk/hylla/vitrinskåp
· Pärmar
· Plastfickor
· Register
· Lådor
· Papper
· Extra patroner
· Lamineringsmaskin
· Lamineringsfickor
ÖVRIGT SOM EJ BEHÖVS PÅ DIREKTEN:
· ”Flip-overs”
· Nya visitkort
· Små handdukar
· Speglar
· Hårband
· Plastmuggar
Lånet är beviljat och därmed startar mitt nya liv
Planerna inför det kommande året är många, men jag vet att det kommer att bli en riktig rivstart redan i januari! Min Supervisor-order ska läggas, material och diverse annat som behövs för att bedriva en verksamhet ska införskaffas. Det skall ansökas om F-skattesedel och skrivas ut massvis med papper. Det ska planeras, följas upp och utvecklas. Det hålls en 2 dagars Kick-Off i Sundsvall som jag (och några andra ur min uplines organisation) självklart ska deltaga på. Det kommer att ge oss ytterligare en spark i baken och motivation till allt vi ska göra i vår! Sedan ska det också startas upp viktutmaningar (mer info om detta kommer senare, men det är inget ni vill missa!) och i april är det Noliamässan som gäller med scanningar och diverse.
Brev ska skickas ut nu efter nyår till släkt, vänner och bekanta. Det ska planeras inför en Grand Opening hemma hos mig, där alla som vill få mer information om produkterna (och såklart även provsmaka) är välkomna! En trevlig kväll helt utan köptvång. Gamla kunder ska kontaktas, och de kommer även att få ett unikt erbjudande av mig. Jag ska börja erbjuda scanningar, hälsoträffar, shake-partyn och relaxtimmar.
På inköpslistan står bl.a. en skrivare, extra färg- och bläckpatroner samt massvis med papper. Lite mer pärmar kan vara bra att ha, likaså arkiveringslådor, plastfickor och register. Det ska bli ordning och reda på torpet med andra ord! En skänk eller någon typ av vitrinskåp ska också införskaffas, men det lutar åt en fin svart skänk, där produkterna skall förvaras.
I den här bloggen kommer ni som är intresserade att få följa mig i min resa med Herbalife, både vad gäller affärsdelen men också i mitt produktanvändande. Spännande, va?! =)
Och vet ni vad det bästa är? Herbalife erbjuder mig det liv jag vill leva!